31 december 2022

Ons magazine 2023

Vanwege de stijgende kosten voor het maken van Ons magazine, is KBO-Brabant in het voorjaar van 2022 op zoek gegaan naar nieuwe wegen om Ons magazine betaalbaar te houden.

Na gesprekken met huidige partners en andere tekstbureaus, drukkers, acquisitiebureaus en uitgevers is ervoor gekozen met nieuwe partners in zee te gaan.

De eerste editie die met hen wordt uitgegeven is het februarinummer dat in de week van 23 januari 2023 verschijnt.

Oplage van 100.000 naar 160.000 exemplaren

In de herfst werd KBO-Brabant benaderd door KBO Gelderland, KBO Limburg en KBO-Overijssel met het verzoek om Ons magazine ook onder hun leden te mogen verspreiden. Na goed overleg zijn hiervoor overeenkomsten gesloten.

Met ingang van het februarinummer 2023 zal Ons magazine derhalve ook bezorgd worden bij KBO-leden in deze provincies.

Voor elke provincie zijn er een aantal bladzijden voor de eigen provinciale KBO, de rest zijn gezamenlijke artikelen en advertenties.

De Ons voor KBO-Brabant wordt dus iets minder provinciaal maar gaat van een omvang van 56 pagina’s naar 64 pagina’s. De voorpagina krijgt een restyling, deze heeft voor alle provincies dezelfde opmaak maar kan gevuld worden met andere onderwerpen en foto’s en in elk geval een andere provincieaanduiding.

Bron: KBO-Brabant, mededelingen.